Project Details

Client.
Mistral International

Category.
Branding, strategy, design, videoproducties

Water life and living.

Wereldmerk. Autoriteit op het gebied van water, life and living. Liet de wereld in 1976 voor het eerst kennis maken met windsurfen en maakte het groot.

Challenge.

Creëer consistentie en eenheid in alle middelen, kanalen en uitingen wereldwijd. Niet alleen richting consumenten, maar ook naar licentiehouders. Eén helder en herkenbaar gezicht dat laat zien wie Mistral is, dat het marktleiderschap van Mistral op het gebied van water, life and living bevestigt en dat Mistral duurzaam als een sterk internationaal merk positioneert. One voice, one brand.

What we did and what we achieved.

Gestart vanuit een herpositionering waarin we de waarden van Mistral in het nu hebben geplaatst. Een en ander behelsde onder meer een nieuwe brand strategy, brand design en video formats voor de verschillende doelgroepen. Het doel: consistentie, wereldwijd, in merkbeleving en merkgebruik met name door licentiehouders. Een en ander hebben we uiteraard vastgelegd in een brand bible waarmee nu vanuit het hoofdkantoor in Nederland internationaal sturing gegeven wordt aan de integrale merkidentiteit van Mistral.

I have been working with Arend for many years now. And I can say it is a real pleasure. And not only because of the successes we have achieved together. Arend is a very friendly and creative guy who has the talent to surprise you in a positive way. Besides that he is our main man when it comes to the organisation of our famous Mistral International photo shoots we do several times each year.

Ado Huisman

CEO Mistral International